REKLAMACJE TOWARÓW Z TYTUŁU NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ – DOTYCZY REKLAMACJI SKŁADANYCH WYŁACZNIE PRZEZ KLIENTÓW INDYWIDULANYCH
1. Zasady dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru w stosunku do konsumenta zostały szczegółowo uregulowane w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 141 poz. 1176).
2. Realizacja zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu niezgodności z umową
- Realizacja zgłoszeń reklamacyjnych z tytułu niezgodności towaru z umową dotyczą towarów zakupionych przez klienta indywidualnego, który nabył towar w TOYA-STANMAR Sp. z o.o. w celu nie związanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (dotyczy wyłącznie konsumentów) bezpośrednio w TOYA-STANMAR Sp. z o.o.
- Zgłoszenie reklamacyjne należy złożyć w punkcie sprzedaży TOYA-STANMAR Sp. z o.o., w którym klient indywidualny dokonał zakupu.
- Okres roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową wynosi 2 lata od wydania towaru kupującemu (termin ten biegnie na nowo w przypadku wymiany towaru)
- Zgłoszenie powinno zawierać:
- dane klienta
- data zakupu
- kopię dowodu zakupu
- nr indeksu TOYA (i/lub numer towaru TOYA zgodny z numeracją wewnętrzną klienta (dotyczy sieci handlowych)
- liczba sztuk towaru
- typ zgłoszenia: NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
- określenie żądania reklamacyjnego
- formularz „Zgłoszenie reklamacyjne” - Zgłoszenie reklamacyjne klienta jest rozpatrywane w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia.